Welkom in onze online badjas winkel!

Tips om fit wakker te worden!

09-04-2018 11:09

Met onderstaand tips kunt u binnenkort fit opstaan. Hoe fijn is het als uw snooze-verslaving binnenkort verleden tijd is, u overdag niet meer tegen uw partner prikkelbaar doet en niet meer zit te knikkebollen achter uw bureau?

  wakker worden

Oorzaak van moe wakker worden

Iedereen heeft wel eens ochtenden dat het lastig is om afscheid te nemen van uw heerlijke warme dekbed. Als dit incidenteel gebeurd is dit geen probleem, maar steeds meer mensen worden dagelijks moe wakker en daar is gelukkig iets aan te doen. Er zijn verschillende oorzaken en de meest voorkomende zijn;

  • Te weinig slaapuren
  • Een serieuze slaapstoornis
  • Te lage inname van vitaminen

Buiten het feit dat u prikkelbaar en lusteloos wordt van slaaptekort kunt u zelfs emotioneel worden en duizelig. En wat dacht u van de wallen onder de ogen? Alleen dát is al een reden voor vrouwen om snel iets aan dit probleem te doen ;-). Uitgerust ontwaken in een frisse badjas met een verse jus én goede zin hebben, wie wil dit nu niet?!

1.     Zorg voor voldoende nachtrust

Het is algemeen bekend dat voldoende slaapuren bijdragen aan de vitaliteit van de volgende dag. Beginnen met de nachtrust te pakken die u nodig heeft is al een goed begin. Zo heeft de één maar 6 uur slaap per nacht nodig om zich de volgende dag fit te voelen en een ander misschien wel 10 uur. Dit is per persoon verschillend.  Uw nachtrust is opgebouwd uit meerdere cycli van 90 minuten en hoe meer cycli je ’s nachts volledig doorloopt, des te uitgeruster je je de volgende dag voelt. Iemand die maar 6 uur slaap nodig heeft doorloopt logischerwijs 4 cycli. De gemiddelde slaper heeft 7,5 uur per nacht nodig en doorloopt 5 cycli. Het is nuttig om dit feit rond de cycli van 90 minuten mee te nemen in uw nieuwe slaapplanning!

2.      Zorg voor een donkere, stille slaapkamer

De ideale slaapkamer voor een prettige nachtrust is donker. Licht stoort namelijk tijdens het slapen. Dit geldt voor de nacht zelf. Mocht er bij het ontwaken licht door de kamer schijnen is dit juist weer wél. Uw lichaam kan zich juist dan goed voorbereiden op de dag. Tevens is het belangrijk om te letten op het klimaat. De optimale slaapkamertemperatuur is 16 graden en laat overtollige vocht verdampen door ’s morgens een kamer open te zetten. Na het ontwaken.

3.     Zorg voor rust in je hoofd

Probeer als u gaat slapen ook écht even ‘uit’ te gaan. Niet alleen piekergedachten, ook heel enthousiaste gedachten kunnen u wakker houden. Schrijf bij aanhouding van deze gedachten op wat nu in uw hoofd rondspookt. Dan kunt u de volgende dag bedenken of u het kwijt wil en de gedachte met iemand wil bespreken of houd een dagboek bij en schrijf de drukte in je hoofd van u af. Ook is het een goed idee om een boek te lezen, een slaapmeditatie te doen of een fijne vrijpartij met je partner ;-).

4.     Géén beeldschermen!

Ipad’s en telefoons geven blauw licht en blauw licht en dan wordt er een signaal afgegeven dat het nog dag is, dat is dus uit den boze vlak voor het slapengaan. In dit tijdperk zijn social media ook een verstoring van de nachtrust. Probeer een aantal uren voor het slapen gaan niet meer op beeldschermen te kijken.

5.     Gezonde voeding

Vitamines zijn essentieel voor een goede nachtrust. Een tekort aan vitamine B3, B5, B6 en C komt je slaap niet ten goede. Het is niet nodig om deze vitaminen los te gaan slikken, maar meer op een gevarieerd gezond eetpatroon te letten. En een koekje of wat chips kan geen kwaad, maar met mate. Teveel alcohol zorgt er voor dat je snel in slaap valt, maar je slaapt dan ondiep en zorgt er voor dat u minder uitgerust bent de volgende dag. Cafeïne is goed om weg te laten na 8 uur in de avond.

6.     Zorg voor een moe lichaam

Maak u zelf goed moe. Zorg dat zowel uw lichaam als geest moe is. Bewegen, dansen in de kamer of naar de sportschool maakt uw lichaam lekker moe. Neem daarna een heerlijke warme douche. Omhul u zelf in een fijne badjas en kruip nog even met een kop thee op de bank voor het slapen gaan.  Wat zal u heerlijk slapen!

Volg deze tips én u zult weer bruisen van energie!

Navigeer hieronder direct naar de categorie naar keuze en shop dé perfecte badjas!

 badjassen manbadjassen vrouwkinderbadjassenalle badjassen

Badjassen & badjas? Badjassen.nl is het antwoord!

 

Labels:
Geplaatst door

Jennifer

Om onze site goed te laten functioneren maken wij gebruik van cookies. Bekijk ons privacybeleid Accepteren